با موافقت نمایندگان؛

گزارش ستاد فساد سازمان تامین اجتماعی به قوه قضاییه ارسال شد

گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که به فساد گسترده در این سازمان تاکید دارد به قوه قضاییه ارسال شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ایرج عبدی سخنگوی کمیسیون اجتماعی در جلسه علنی امروز چهارشنبه گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، شرکت سرمایه گذاری این سازمان (شستا) و شرکت‌های تابعه را قرائت کرد.  
 
پس از قرائت این گزارش حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد که در غیاب لاریجانی ریاست این جلسه را برعهده داشت گفت: طبق ماده 216 در صورتی که در گزارش کمیسیون، تخلف احراز و درخواست تغییر شود متخلف توسط هیئت رئیسه مجلس حسب مورد به قوه قضاییه معرفی خواهد شد.  
 
وی تاکید کرد: بنابراین نیازی به رای نمایندگان نداشته و با استناد به این موضوع گزارش به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.
 
 هم چنین محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان گفت: قوه قضاییه خارج از نوبت به این گزارش رسیدگی خواهد کرد.  
 
اضافه می‌شود ماده 216 آیین نامه داخلی مجلس می‌افزاید در صورتی که در گزارش کمیسیون تخلف احراز و درخواست تعقیب شود متخلف توسط هیئت رئیسه مجلس حسب مورد به قوه قضاییه یا مرجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می‌شود تا خارج از نوبت تقاضای کمیسیون را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه آن را به کمیسیون اعلام کند.  
 
تبصره: در صورت ارجاع گزارش به قوه قضاییه کمیسیون موظف است خلاصه گزارش را که در آن موضوع تخلف، نوع جرم، دلایل توجه اتهام به متهم و مستندات قانونی مشخص شده است تهیه نماید.  
 
این گزارش در یکی از شعب دادگاه رسیدگی به امور کیفی تهران طبق مقررات به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و حداکثر ظرف سه ماه رای مقتضی صادر می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: گزارش ، ستاد ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار